KVDolfijnen

Kanovereniging

Kanoweer in Harderwijk
  • Home
  • Activiteiten
    • Vaarroutes in de omgeving
    • Verhuur
    • Aanvraag clinic
    • Kano uitrusting
  • Nieuws
  • Beeldbank
  • Agenda
  • Over ons
    • Communicatie structuur
    • KV Dolfijnen in een notedop
    • Bestuur
    • Teams
    • Lidmaatschap
    • Huishoudelijk reglement
    • Statuten
  • Contact
  • Inlog Leden
Overzicht voor Home / Informatie / Huishoudelijk reglement

Huishoudelijk reglement

Huishoudelijk Reglement Kanovereniging Dolfijnen.

CONTRIBUTIES EN FINANCIËLE BIJDRAGES

Artikel 1
1. De hoogte van de contributie wordt bepaald door de Algemene Ledenvergadering op voorstel van het bestuur of de leden. De laatst vastgestelde contibutie wordt vermeld in de financiële colofon in het clubblad. Contributie wordt betaald per persoon per jaar. Indien meerdere mensen  uit een gezin/samenlevingseenheid lid zijn, wordt maximaal voor twee leden  contributie betaald zolang de overige leden van dit gezin/deze  samenlevingseenheid op hetzelfde adres wonen.
De verplichte bondscontributie verschuldigd aan het WSV wordt 1 op 1 doorberekend en geind door de penningmeester middels de hieronder genoemde nota.
2. Leden die lid zijn van de TKBN zijn, indien gewenst vrijgesteld van verplichte betaling van WSV contributie. Zij dienen een kopie van hun TKBN lidmaatschapbewijs bij de penningmeester in te leveren. Betaling van TKBN contributie dient door het lid persoonlijk geregeld te worden en loopt dus niet via de penningmeester .
3. Individuele leden zijn ouder dan 16 jaar. Leden onder de 16 jaar kunnen lid worden als gezinslid.
4. Naast leden en ere-leden kent de vereniging donateurs die de vereniging met een door de Algemene Ledenvergadering vastgesteld bedrag jaarlijks  of op een andere wijze ondersteunen. Donateurs beschikken niet over een ligplaats voor een kano en een sleutel van de accommodatie.

Artikel 2
1. Betaling geschiedt naar keuze per jaar (via te ontvangen nota van de penningmeester) of per maand (alleen via automatische betaling per eerste dag van elke maand). De betaling geschiedt altijd per vooruit. Maningen door de penningmeester kosten €2,50 voor de 1e maning en €5,00 voor de 2e maning. Is niet binnen 30 dagen na een 2e maning het verschuldigde bedrag bijgeschreven, dan volgt opzegging van het WSV lidmaatschap en voorstel tot royering bij eerst volgende ALV. Bij het niet voldoen aan de 2e maning, en na aangetekend schrijven met verzoek de persoonlijke eigen-dommen binnen drie maanden van het verenigingsterrein weg te halen, wordt de vereniging eigenaar van de eventuele achtergebleven persoonlijke eigendommen van het geroyeerde lid.
2. Zij die lid worden betalen eenmalig een inschrijfgeld van €2,25 per lid /gezin / samenlevingseenheid.
3. Ter verkrijging van een sleutel welke toegang geeft tot de accommodatie van de vereniging wordt €25,00 sleutelgeld als borg in rekening gebracht. Na beeindiging van het lidmaatschap en bij inlevering van de sleutel bij het secretariaat wordt de borg teruggestort op de bankrekening van het betreffende lid.
4. Opzegging van het lidmaatschap geschied schriftelijk, minimaal een maand voor de beeindigingsdatum. Eventuele persoonlijke eigendommen dienen binnen drie maanden na beeindiging van het lidmaatschap van het verenigingsterrein te worden verwijderd. Zo niet, dan blijft lidmaatschapgeld en stallingsgeld over de gehele periode verplicht.

ALGEMENE VERANTWOORDELIJKHEDEN

Artikel 3
1. De vereniging is van de leden. Eigen initiatieven van leden in overleg met de commissie en/of bestuur worden gewaardeerd en gestimuleerd.
2. De leden zijn verantwoordelijk voor het in goede staat houden en een juist en veilig gebruik van de verenigingseigendommen. Ten behoeve van de algemene veiligheid van de accommodatie is een Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E) opgesteld die jaarlijks door twee leden wordt geëvalueerd en gerapporteerd aan bestuur.
3. Ieder lid is verantwoordelijk voor de eigen veiligheid en de zorg voor veilig varen en neemt voor eigen risico deel aan verenigingsactiviteiten. Bestuur en/of organiserende personen namens het bestuur kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook.
4. Naast de verantwoordelijkheid  voor de eigen veiligheid en zorg voor het veilig varen is een  ieder verantwoordelijk voor een veilige sportomgeving.  Voor  vrijwilligers die  te maken hebben met minderjarigen, instructeurs en begeleiders  is een VOG noodzakelijk.  Ongewenst gedrag wordt gemeld bij de vertrouwenspersoon.
5. Ieder lid is gehouden om de geldende reglementen en vergunningen te kennen en zich daar naar te gedragen. Deze reglementen zijn in de accommodatie aanwezig ter inzage.

BOTEN EN BOTENSTALLING

Artikel 4
1. Ieder lid heeft recht op stalling van tenminste één kano of SUP in het botenhuis, mits er vrije plaatsen beschikbaar zijn. De plaatsen worden door of namens het bestuur toegewezen.
2. De kano’s of SUPs en toebehoren liggen voor eigen risico in het botenhuis. Het bestuur en/of de vereniging is op generlei wijze aansprakelijk te stellen voor schade aan privé eigendommen van de leden of derden. De brand/stormschade verzekering op de gebouwen voorziet niet in vergoedingen bij schade aan de privé eigendommen van leden. Informatie over verzekering van kano en accessoires is te verkrijgen bij het verenigingssecretariaat en het WSV en de TKBN (voor leden van de TKBN).
3. Voor de ligplaats van een kano of SUP in de botenstalling is een stallingsgeld per lid/gezin/samenlevingseenheid verschuldigd. De hoogte van deze stallinggelden wordt bepaald door de Algemene Ledenvergadering en staat  vermeld in de financiele colofon in het clubblad en de website.
4. Per gestalde kano of SUP wordt éénmalig €4,50 bootinlage in rekening gebracht.
5. De betalingsregels zijn conform hetgeen in artikel  2, lid 1 en lid 2 van het huishoudelijk reglement is vastgelegd.
6. Op de verdieping zijn een beperkt aantal metalen kluisjes en privekasten aanwezig voor het opbergen van kano of SUPs gerelateerde spullen. Deze worden door of namens het bestuur toegewezen.

Artikel  5
1. Ieder lid is vrij in de keuze van aanschaf van een kano of SUP. Desgewenst kan het bestuur bemiddelen bij de aankoop daarvan.
2. In bijzondere gevallen is het bestuur bevoegd om de aanschaf van een kano voor een lid voor te financieren, zulks voor zover de verenigingskas dit toelaat en tot een maximum van €500,00. Dit bedrag dient dan uiterlijk binnen tien maanden na verstrekking te worden afgelost.

Artikel 6
1. Om overlast en/of wettelijke aansprakelijkheid zoveel mogelijk te vermijden dienen de volgende aanwijzingen door de leden in acht te worden genomen;
a) bij tijdelijke onderbrekingen van het varen het vaartuig niet in het water laten liggen doch deze in de lengterichting op de wal leggen met de peddel in de boot en zodanig dat het in- en uitstappen van anderen niet belemmerd wordt.
b) de kano of sUP altijd droog en schoon op de eigen plaats in de botenstalling plaatsen en de peddel in het peddelrek.
c) geen vaartuig, peddel of ander materiaal van een ander of van de vereniging in gebruik geven/nemen zonder de uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar of beheerder.
d) het is niet toegestaan om in de kanoloods materiaal als zwemvest, spatzeil, neopreenpak of kanokar achter te laten anders dan in de boot. Deze materialen dienen op de bergzolder ordentelijk te worden opgeborgen op de daarvoor aangewezen plaats.
e) het is niet toegestaan om met auto’s het terrein op te gaan.
f) Houdt de accommodatie schoon en droog.

VERENIGINGSACCOMMODATIE

Artikel 7
1. De leden hebben recht op toegang tot en gebruik van de verenigingsaccommodatie voor de directe beoefening van de kano- of SUPsport.
2. Aan leden vanaf 18 jaar wordt op hun verzoek een sleutel verstrekt voor de toegang tot het botenhuis onder toepassing van hetgeen in artikel 4 is vastgelegd. Aan leden van 16 tot 18 jaar geschiedt verstrekking van de sleutel slechts nadat de ouder / voogd / verzorger van het lid hiertoe een schriftelijk verzoek bij het bestuur heeft ingediend.
3. De sleutel is bestemd voor strikt persoonlijk gebruik. Verlies en/of diefstal dient onmiddelijk te worden gemeld bij één van de bestuursleden.
4. Het bestuur kan onder schriftelijke opgaaf van redenen de verstrekking van de sleutel weigeren, dan wel een reeds verstrekte sleutel innemen. Het lid kan tegen deze beslissing in beroep gaan bij de ledenvergadering.
5. De bestuursleden hebben ieder voor zich de bevoegdheid om een lid wegens wangedrag de toegang tot de accommodatie te ontzeggen c.q. van het terrein te verwijderen. Het bestuur bepaalt binnen veertien dagen na deze gebeurtenis de tijdsduur van deze maatregel en stelt het lid, of indien deze minderjarig is de ouder/voogd/verzorger, hiervan schriftelijk op de hoogte.

Artikel 8
1. Kamperen op het terrein is toegestaan voor leden mits dit vooraf aangemeld wordt bij één der bestuursleden. Het lid, indien minderjarig de ouder/voogd/verzorger van het lid, is verantwoordelijk voor de naleving van de volgende kampregels;
a) Tenten, caravans, campers en auto’s (als zij als slaapplaats dienen) plaatsen op het daarvoor aangewezen deel van het terrein.
b) Geen kampeermiddelen onbeheerd achterlaten gedurende de nachtelijke uren.
c) Geen overlast bezorgen aan andere leden en/of derden en absolute rust op het terrein na 23.00 uur.
d) Het toilet en de wasgelegenheid gelegenheid dagelijks schoonmaken en indien gebruikt ook de kantine.
e) De accommodatie ’s nachts afsluiten.
f) Het terrein dagelijks schoonhouden en afval/vuilnis bij vertrek zelf afvoeren.
2. Wordt aan bovenstaande regels voldaan dan is het kamperen voor leden gratis. Bij gebleken overtreding van de kampregels zal achteraf alsnog het tarief genoemd in lid 3 van dit artikel in rekening worden gebracht.
3. Kamperen door niet-leden is toegestaan mits vooraf toestemming is verleend door het bestuur onder voorwaarde van naleving van de kampregels als genoemd in lid 1. Bovendien wordt een tarief van € 2,50 per persoon per nacht in rekening gebracht.
4. Wanneer de maximale ruimte is aangevraagd, hebben kampeerders van buiten Harderwijk voorrang bij het uitgeven van de kampeerplaatsen.

Artikel 9
1. De kantine is vrij toegankelijk voor leden indien zij zich aan de regels betreffende het gebruik houden.  De regels zijn:
a) Consumpties alleen tegen directe verrekening. Hiervoor zijn twee mogelijkheden, nl contant bij kantinecommissielid of door middel van aankruisen op een vooraf bij de kantinebeheerder gekochte consumptiekaart.
b) Maak eerst aangebroken verpakkingen/flessen leeg alvorens nieuwe te openen.
c) Een ieder zorgt zelf voor schoonspoelen en terugplaatsen van gebruikt serviesgoed op de daarvoor bestemde plaats. Lege flessen in de kratten plaatsen.
d) De  kantine mag niet nat betreden worden.
e) Meubilair dient bij vertrek op zijn plaats teruggezet te worden en de kantine dient schoon achtergelaten te worden.
f) Afval van meegebrachte goederen dient weer terug mee naar huis genomen te worden. Consumptie afval in de vuilnisemmer deponeren. Volle vuilniszakken dichtknopen en in de afvalcontainer plaatsen. Nieuwe  vuilniszak plaatsen. Papier en glas moet gescheiden worden opgeslagen en afgevoerd in verband met het milieu.
g) Voor de kantine is een reglement opgesteld en de verleende Horeca vergunning is bepalend voor de schenktijden. Het reglement en de vergunning zijn in de accommodatie aanwezig en ieder lid dient hiervan kennis te hebben genomen en zich hieraan te houden.
h) Het verenigingsgebouw en het terras zijn rookvrij. Er kan gebruik worden gemaakt van de aanwezige rookzuil links naast de hoofdingang.
2. De kantine is na toestemming van het bestuur te gebruiken door leden wanneer deze niet voor  verenigingsdoeleinden benodigd is. De onkostenvergoeding en het gebruiksrooster zijn vastgesteld bij Reglement Kantinegebruik door de ALV.
Het lid is aansprakelijk voor het ordentelijk gebruik van de ruimte. Namens het bestuur wordt een coordinator aangesteld die als  afspraak-bureau fungeert en naleving van het gebruik bewaakt. Reservering wordt aan de leden gecommuniceerd middels publicatie op de websiteagenda en agenda achter de bar.

VERENIGINGSKANO`S
Artikel 10
1. Het gebruik van verenigingsvaartuigen en toebehoren is uitsluitend toegestaan met voorafgaande toestemming van één der bestuursleden of een door het bestuur  daartoe aangestelde beheerder.
2. Het gebruik van verenigingsvaartuigen is voor eigen risico. De gebruiker is verantwoordelijk voor het in goede staat houden van de  boten.
3. Gebruiker dient te allen tijde na gebruik de kano of SUP schoon en droog op haar plaats terug te leggen. Peddel, spatzeil en zwemvest ook op de daarvoor bestemde plaats opbergen.
4. De vereniging biedt zover de voorraad strekt haar leden de mogelijkheid om een verenigingskano te gebruiken per dag, weekend, week, seizoen of jaar.
5. Voor het gebruik van verenigingsboten door leden, per dag, weekend, week, seizoen of jaar, is een vergoeding verschuldigd waarvan de hoogte jaarlijks wordt bepaald door de Algemene Ledenvergadering op voorstel van het bestuur of de leden. De laatst vastgestelde vergoeding wordt vermeld in de financiële colofon in het clubblad en op de website.
6. Dag, weekend of week vergoedingen dienen uiterlijk een week na het gebruik van het vaartuig per overschrijving naar de pen­ning­meester van de vereniging te worden voldaan.
7. Seizoen of jaargebruik vergoeding wordt geïnd door de penningmeester via de contributie nota. Indien slechts gedurende een deel van het jaar van deze mogelijkheid gebruik gemaakt wordt, is de vergoeding toch over het hele jaar verschuldigd.
8. Het gebruik van verenigingsboten in het zwembad (tijdens uren dat de vereniging dit zwembad heeft afgehuurd) evenals het gebruik door leden op direct voor het botenhuis gelegen water is vrijgesteld van huur. Dit geldt ook voor kennismaking/introductie door leden voor familie, vrienden of kennissen.
9. Na verkregen toestemming bij het bestuur of de botenbeheer­der is het ook voor niet-leden mogelijk een boot te huren bij de vereniging. Dit kan echter alleen op dagbasis van vooruit- dan wel contante betaling en tegen een tarief dat is vastgesteld door de Botenbeheerder. Ook lid 10 is nadruk­kelijk wel van toepassing.
10. Bij alle gebruik van verenigingsboten geldt dat de gebrui­ker, of bij minderjarigen de ouder/voogd van de gebruiker, door de vereniging aansprakelijk is te stellen voor schade ontstaan door dit gebruik aan boot en/of bijbehorend materiaal evenals voor schade toegebracht ten gevolge van dit gebruik aan de vereniging en/of aan derden.

GEBRUIK KANOTRAILERS

Artikel  11
1. De vereniging biedt haar leden, voorzover er plaatsen zijn, de mogelijkheid hun kano of SUP per trailer te (laten) vervoeren van en naar de evenementen. Het vervoer gebeurt voor eigen risico. Bestuur of vervoerder zijn niet aansprakelijk voor schades tijdens vervoer. Leden dienen desgewenst zelf een verzekering af te sluiten indien zij van deze wijze van vervoer gebruik maken. Dit geldt ook voor leden die een verenigingskano of SUP (laten) vervoeren.
2. De kanotrailers kunnen door de vereniging niet W.A. verzekerd worden. De bestuurder/eigenaar van de trekkende auto dient zelf in het bezit van de benodigde verzekering te zijn. De trailers mogen alleen na verkregen toestemming van een bestuurslid danwel de botenbeheerder worden  gebruikt. De gebruiker blijft zelf verantwoordelijk voor het goed functioneren  van de trailer tijdens het gebruik. Vanuit het Toerbudget wordt een extra brandstof vergoeding per km beschikbaar gesteld voor de vervoerder, bij door het Toerteam georganiseerde tochten.

TEAMS

Artikel 12
1. Het bestuur wordt bij haar taken ondersteund door een aantal Team Coördinatoren. Ook wordt zij ondersteund met hulp door leden op ad hoc basis. Elke team of ondersteunend lid op ad hoc basis legt verantwoording af aan het bestuur volgens met het bestuur gemaakte werkafspraken hierover. Het bestuur kan besluiten een team een eigen budget toe te kennen ten behoeve van vooraf vastgelegde doelstellingen. De team coördinator is verplicht in dit geval een deugdelijke boekhouding bij te houden van de door haar ontvangen en bestede bedragen. Een  team bestaat uit één of meer personen. Indien een team uit meerdere personen bestaat, fungeert een persoon als coördinator van het team.
2. Het team Bootbeheer heeft de zorg voor een deugdelijk, gevarieerd botenpakket met bijbehorende accesoires en verzorgt het gebruik en onderhoud van deze materialen. Tevens stelt zij jaarlijks een clinic planning op n.a.v. aanvragen door derden
3. Het Toerteam verzorgt en organiseert voor alle disciplines een aantal ­tochten / activiteiten per jaar bedoeld voor alle leden van de vereniging. Voor tochten elders wordt een economische bezetting van de auto’s nagestreefd. Uit oogpunt van veiligheid en diversiteit kan het team besluiten om vaartochten/activiteiten te organiseren waarbij leden wordt toegelaten, op basis van kennis, vaardigheden, conditie en/of te gebruiken materi­aal van het betreffende lid. Weigering van een lid voor een bepaald evenement kan door het lid worden aangevochten bij het bestuur.
4. Het Onderhoudsteam beheert en onderhoudt de accommodatie en overige eigendommen van de vereniging. Desgewenst roept zij hierbij de hulp van leden en/of derden in.
5. De Sonarredactie verzorgt de realisatie en verspreiding van het verenigingsblad. De eindredaktie ligt in handen van dit team. Zij is echter verplicht te allen tijde mededelingen en artikelen  afkomstig van bestuur en/of teams integraal te plaatsen in de eerstkomende editie van het verenigingsblad. Ook is de redactie verplicht medewerking te verlenen bij het nakomen van met derden overeengekomen afspraken betreffende het plaatsen van advertenties.
6. Het Instruktieteam verzorgt lessen in theorie en praktijk welke de kano-en aanverwante vaardigheden en de veiligheid van de leden kunnen doen vergroten.
7.De Activiteitencommissie coördineert en faciliteerd alle niet kanogerelateerde activiteiten.
Zij maakt gebruik van een vrijwilligers pool waarin leden of donateurs zich beschikbaar stellen. Zij draagt zorg voor het actueel houden van draaiboeken.
8. Het PR team verzorgt regelmatig publiciteit omtrent de vereniging en haar activiteiten in de lokale en / of landelijke pers. Dit op eigen initiatief dan wel op verzoek van bestuur of de leden. Het bestuur  krijgt te allen tijde vooraf een afschrift van het artikel en kan aanbevelingen doen aan het PR team. Het bestuur kan bij meerderheid van stemmen een artikel niet voor plaatsing toestaan.
9. De Webmaster verzorgt de inrichting en uiterlijk van de verenigings web-site en houdt deze actueel. Het is niet toegestaan om  voor leden kwetsende of belastende zaken op de web-site te plaatsen. Het bestuur kan bij meerderheid van stemmen een bepaalde plaatsing laten verwijderen.
10. Het Kantineteam verzorgt het beheer van de  kantine. Zij draagt zorg voor netheid en reinheid van de kantine, bar en  keukenruimte. Tevens draagt zij zorg voor in- en verkoop van kantinevoorraden en  exploitatie van de ruimtes. Maandelijks wordt een deugdelijke financiële verantwoording afgelegd aan de penningmeester door een daarvoor aangewezen lid van het kantineteam

Harderwijk, 10 maart 2019

Goedgekeurd door de Algemene Ledenvergadering  2019

Voorzitter                  Secretaris

P. Böhne                   V. Kreileman.

Zoek op deze website

Laatste nieuws

  • Meer handjes uit de mouwen bij het bestuur
  • Harderwijkse “Biesbosch” gesloten voor kanovaarders
  • Aaltjesdagen Kano Avondvierdaagse
  • Kanoverhuur weer open
  • Corona Update – 23 april

Postadres secretariaat

Kano Vereniging Dolfijnen
t.n.v. secretaris
Strekdam 51
3841 WD Harderwijk

Locatie verenigingsgebouw

Strekdam 51
3841 WD Harderwijk
We zitten naast het Dolfinarium!
Kanovereniging Dolfijnen
Copyright © 2021 KVDolfijnen | Kanovereniging Site door Cyberpark webdevelopment